Bošina servis - mazda dealer - Novinky

Novinky

nová Mazda 2 bude prostorná a úsporná

May 14, 2014 Kategorie: Archiv Zaslal: admin

Japonskou novinku jsme si díky obřímu úniku fotek mohli vizuálně vychutnat již den před zahájením ženevského autosalonu. Nyní je tu ovšem Mazda Hazumi oficiálně, a s ní nejen kompletní fotogalerie, ale také technická data. Ta se zaměřují především na rozměry, které při délce 4 070 mm a šířce 1 730 mm přesahují současnou Dvojku o 150 a 35 mm. Kromě toho narostl o takřka sto milimetrů na 2 585 mm rozvor, výška 1 450 mm ovšem vůči stávající generaci poklesla o pětadvacet milimetrů.


Mazda přitom dodává, že podobné rozměry máme očekávat také u sériového provedení, které by mělo debutovat na podzim v Paříži. Po stránce vizuální jej přitom koncept Hazumi předznamenává na nějakých 95 procent, neboť měnit se prý bude pouze tvar světlometů, zpětných zrcátek a klik dveří. Očekávat pak můžeme ještě menší litá kola a zřejmě konvenčněji umístěnou koncovku výfuku. Tím by ale osekávání konceptu do produkční podoby mělo končit.

Tedy alespoň v rámci exteriéru, v interiéru by však oproti tomu neměl zůstat kámen na kameni. Tedy s výjimkou multimediálního systému MZD Connect. Jinak lze ale uvnitř počítat s konvenční zadní lavicí, jež nahradí prozatímní individuální sedáky, a trochu menší záplavou hliníkových doplňků. Určitého zjemnění pak dozná přístrojový štít i ovládání klimatizace, tvar výdechů by ovšem mohl být zachován.

Co se pak nezmění určitě, je pohonná jednotka. Koncept Hazumi totiž kromě vzhledu diktovaného designovým jazykem Kodo představuje také nový 1,5litrový turbodiesel. Ten se má pyšnit produkcí méně než 90 gramů emisí CO2 na kilometr, a tak lze počítat s papírovou spotřebou okolo 3,4 l/100 km. Na konkrétní údaje si ale budeme muset počkat do zmiňované Paříže, což platí také o jízdní dynamice.

Dodat pak můžeme už jen pouze tolik, že Mazda v rámci vývoje použila technologie Skyactiv i zkrácenou platformu nové Trojky. Očekávat tak můžeme nízkou hmotnost i relativně nízkou cenu. Kromě sdílení nákladů v rámci samotné značky totiž automobilka přistoupila také ke spolupráci s Toyotou, na jejímž základě dostane nová Mazda 2 dvojče v podobě příští generace Yarisu.

Stát by se tak ovšem mělo pouze na vybraných trzích, i když se asi dá předpokládat, že Česká republika k nim bude patřit. Také tato informace však čeká na potvrzení. Do konce roku, na kdy je naplánováno zahájení prodeje, ale dozajista budeme vědět více.

zdroj: autoforum.cz


Návrat